Monday, February 21, 2011

- Set Bersalin -

Set bersalin apa korang pernah pakai?? Berkesan x? n Aku plak Alhamdulillah masuk 2nd bersalin nie ttp setia ngan NR = Nona Rogue.. Ikutkan 2nd ni nak try ;a jenama len plak.. but x brapa nak brani tkt panas sgt laa, x sesuai ngan bby le bg yg bf.. kalau x bf x pe la.. belasah pakai jenama pa pun.. Just utk badan sdiri n x dak kena mengena ngan si kecik pun...

N Aku plak Alhamdulillah dapat fmly NR disc coz kakak aku punya kawan kenal ngan pengasas produk ni aka sepupu papat depa.. lega tp x lerr murah mana pun berbanding ngan ori price.. ada la disc skit2.. n alhamdulillah 2nd ni pun serase ngan Qisya cuma aku sdiri kurangkan dos coz awai2 dulu Qisya ada kuning so just amik utk lepaskan lenguh2 badan sdiri dl sampaika si kecik aku ni naik RUAM.. huhu cian dia..

So sampai skarang ubat masih berbaki n aku masih teruskan makan.. hummm sampai 6 jenis + minyak baby + ada tambahan barut but aku x amik pun.. just guna same barut yg kakak aku punya last year...

Aku paling suka minyak panas dia.. mmg berkesan plak2 kalau lenguh2 urat kaki.. dapat plak ngan massage.. perggggggg lega sangat2.. Nikmat dunia!!... hehehe



                                         Ikhsan from Set Bersalin .

Kalau dulu warna hijau.. skarang dah bertukar wajah.. n aku mmg berpuas hati ngan NR. Bukan nak puji melambung n promo ke apa... but setakat aku dok guna alhamdulilah.. berpuas hati dengan penurunan berat badan sama ada bersalin normal or Caesar.. Even aku sdiri x dak pengalaman dengan caesar so cakap byk pun x guna kan... tp kakak aku ada pengalaman n dia ttp guna NR atas bantuan khidmat kaunseling dr pihak NR.. amboi dah mcm promoter kan.. sesaja cakap dr pengalaman...

EVen caesar.. kakak aku ttp berTUNGKU , makan ubat2 aka jamu, n berpantang kampung cara mak aku biasa la kan sesuai kalau nak kuruskan badan.. Even aku time last check-up b4 bersalin was 66kg.. n now 55kg.. n Alhamdulillah back 2 normal.. Even sebelum habis pantang aku dah balik dok rumah sdiri uruskan 2 anak n suami.. dalam pantang 2 taw.. bukan men2... hehehe wat cam mana kan susah la tinggalkan suami lama2 sengsorang... anak sulung nangis.. plak2 mr suami dok tepon pun meleleh air mata ingatkan anak sylung.. almaklumlah x penah kena tinggal anak..ginilah jdnya.. yelah sampaikan aku kursus pun dia yg amik cuti jg anak!!... hahaha sdiri ingat aaaaaa........

But aku masih bertarget nak cuba kuruskan lg sampai 50kg kalau bley laaa.... I'aLLAH kalau masih teruskan bf boleh turun nie.. tp tgk la this time mayb aku mix mode bf n FM coz dok ngan pengasuh ni susahla.. bukan mak sdiri jg or sedara sdiri.. leh la harap2 skit.. ni org luar so nak kena pk gaks depa ada kerja rumah nak settle.... n nak cepat..

Opss back 2 NR .. kalau nak taw lanjut,kawan2 leh view kat cini : Set Bersalin NR.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...