Tuesday, February 22, 2011

- Kisah anak teruna lagiks -


Salah or Terlebih ajar ?? Hmmm bila pk2 balik rasanya aku lebih tegas dr mr suami.. hehe nape?? Coz mr suami aku 2 terlebey lembut kalau bab ngajor2 nie. Plak2 a,b,c n iQraa'..n colouring





Terus terang aku kalau ngajaqkan si Qayyim nie mmg hanger letak sebelah.. x la pukul pun saha standby.. slalu pun aku bebel or cubit kat jari dia ja.. coz mata ke mana.. tp jari dok tunjuk ntah mana2.. naik geramm.. time ngajilah gatal sana sini.. kejap2 mintak xcuse nak peee..kejap2 nak pooohh.. n kejap2 nak minum air la –dahaga!!!/.. adushhh akal tui la si kecik nie ...

Maw x naik toncang?? Aku ni mudah naik angin so mula la bebel!!... sampai  dia naik tkt n then mula la meleleh air mata sedu2 nangis!!! ...... hahah

Bg aku biar dia nangis skarang .. biar dia sakit skarang kalau kena pukul pun.. kadang2 benda  kecik nie terbawak2 sampai dewasa..so aku x nak menyesal time tua2 nanti bila tgk kelakuan anak ni..
So da best way.. aku kadang2 bley tegur gas. Tp anak lelaki aku ni lain peel nyaa.. kadang2 dengaq n kadang2 apa yg kata “jangan’ = buat lagi..buat lagi ... so mula la tangan nie naik.....

Itu cara aku.. n lain plak ngan suami.. bley cakap lembt2 lg.. Bukan apa ada benda aku bley tegur n nape aku cepat tangan kat Qayyim.. x nak dia terbawa2 manja sampai dewasa.. lelaki ni biar ganas skit tp jgn hover laaa...mr suami kalau bley “cakap2” ngan anak means TEGUR laa.. Tp itu cara dia kan..

Lantak la jiran2 nak kata aku ganas pun tp mmg aku ganas.. hahah aku kenal cam mana anak aku nie. May b di nursery peel dia lain but di rumah Ya Allah ya rabbiii ..... anak lelaki kan.. kat nursery punya la bagus ... hahah 2 character yg aku nampak bila dia kat sana . Almaklumlah sana ramai budak2 so cikgu cikgi pun kena tegas ..x bley main2.. ada time nak kena ajar2 budak transit wat homework.. so?? Cian kan cikgu cikgi nie.. so balik rumah anak2 transit nie ada masa plak kelas ngaji or ulangan study jee .... tp kerja cam nie berkat!!!

Aminn...  aku dah tgk sdiri pengalaman kakak aku @ teacher kat relaw cam mana.. dia dah beberaa tahun ngan darjah 1 .. n Alhamdulillah byk budak di bwh jagaan dia leh baca less than 6 mths ... slalunya ada yg dah bley baca n ngeja.. n ada jgaks yg jenis buta huruf!!.. hummm tp she’s strong.. semua nie tugas kan.. so must re-pay apa yg gomen dah tanggung dia selama dia kat MPIP dedulu.. hehhhe ni kisah kakak aku laa.. so aku tgk cara dia tekan kan utk anak2 pun sama la... so aku byk amik dr dia idea2 utk pembelajaran nie 

...almaklumlah aku hanya mampu ajaq setakat mana yg mampu. X kan nak harapkan semua benda kat sekolah kan... 

Sharing is Caring rite?? So sesapa rasa nak share lg... sudi2 kan lah komen.....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...