Thursday, February 17, 2011

- Mencari2 dimana kah si Dia !!........... -

Alhamdulillah ..2 day dah masuk hr ke-39 aku berpantang.. meaning few more days sebelum aku horayyyy!!... haha at least berjaga melakat di rumah sepanjang waktu berpantang dengan 2 anak.. anak dara dengan karenah dia ala2 baby lam pantang gitew.. n anak teruna plak... mcm2 akal waktu nie coz aku  x leh temankan dia p ke park utk pantaw time main2.. even blakang rumah ja pun!!... but anda sila jgn lepaskan anak bermain sendirian k.. aku plak hanya memantaw dr cermin tgkap bilik ja.. huhu cian dia seharian terperap kat rumah so serba salah jdnya kalau x lepaskan dia bemain di luar time ptg.... huhu feel so bad!!!... x pe2 nad waktu kaw dah nak tiba!!.. sabo eh byk2............ aminnnnn
 So stakat ni aku masih lg full bf kat lil gurl nei.. alhamdulillah cuma br 2-3x aku guna formula milks... n alhamdulillah production haku bagus sgt2 coz makan semua ontime... n aku byk dpt info ffrom kengkawan punya blogs termasuk susuibu.com.. tq so much.. n lepas ni time masuk kerja ingat nak pump jgaks tp dok pk2 pengash mana la rajin dok panaskan susu aku tuk bg kat anak dara nie??? kjan kan??? ada ka yg jenis rajin??? mungkin ada tp susah ooooooo nak dapat... n rasanya aku lah yg akan bertuah kiranya berjumpa yg sedemikian rupa!!!.. masih lg mencari2 new pengasuh even dah tangkap sorang!!.... tp dia prefer formula milj!!!.. otew yg masih aku pening2 lalat nie.. adushhhhhh aku plan nak full bf nie taw bukan nya direct just panaskan susu aku ja pun.. huhu x pa2 nad kaw masih lg ada masak few more weeks utk mencari.. kalau berjaya alhamdulillah ................ kalau x dak jgaks  alamatynya terpaksalah Qisya aku ni minum formula milk time waktu aku kerja.... huhuhu cam nak nangis plak!!!! ........... dah nangis pun x sanggup  tgk dia minum formula milk aka susu lembu or sotya!!!..... dulu Qayyim aku fully bf taw!!! sampai 3 tahun even start kerja umur dia dalam 7 bulan x salah aku!!!.. but still full bf !!! ............ so aku still dalam keadaan yg serba kesulitan skarang niew... x taw mana nak hunting2 lg pencarian seorang pengasuh.. mak aku??? kalau bley x nak la susahkan mak coz dia pun dah x larat cam memuda dulu.. ckupa la dalam pantang pun dia jg dah.. even x sampai 45 hr but tq so much mak coz sudi jg.. dalam kesibukkan kesana kemari mak ttp risawkan anak dara kecik nie.. 2 pasal dia nak gaks jg kami ber2.. huhuhu

Sadis mmg sadis but i'allah di mana ada jalan di situ ada HIGHWAY kan!!!.. ehehehe (bak kata Adnan sempit) .. so ada ja highway kat mana2.. yg penting usaha nak kena gegeh skit aa.. laki aku pun dok survey kat blog2 sebelah kawan dia 2.. hummm ada ja yg nak jg but yg penting kesanggupan memanaskan susu badan aku instead of depa bancuh susu formula.. bukan susah mana pun kan.. tp  may b depa pun x dan nak ligan kerja rumah lg, masak utk own fmly.. niekan plak nak panaskan susu utk anak dara aku nie.. hummm so mencari2.. kalau x dak vaks aku redha je lah. Mungkin ada di kemudian hari.. sapa taw??


N adakah aku akan berjaya dengan pencarian nie?? Doakan aku....... amin..
Ya Allah ... berikan hambamu ini petunjuk ...... moga pencarian aku berhasil.. amin ya rabbi a'lamin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...