Friday, May 28, 2010

:: LUNCH SET ::

Salam all ... mencurah2 idea aku eiks hari ie.. cuti kan biasalah!.. masa utk lepak2 n santai2 di rumah bersama si kenit tersayang. Mr papa bekerja as usual.. pekerja contoh gitew.. haha x pe la wat cam mana kan tuntutan semua nie.. nak bercuti ngan family bila2 pun bley kan.. asalkan plan awal nak kena ada aaa ...


Berbalik kepada topic aku ... lunch set almaklumlah hanya ber2 ja kan di rumah. so aku mmg jarang masak yg heavy coz 2 mulut n perut .. sementara tunggu mr papa balik dah kena makan malam. so plan makan ini hr makaroni n carbonara ... tp x jd carbonara la coz anak x maw kuah palks.. dia nak makan plain shj.. maksudnya hanya makaroni rebus semata2.. kenyang ka?? ntah laa.. cian plak tgk.. aku mmg x puas hati sgt2 coz kuah satu pot aku buat tp last2 dia nak makan plain jee.. bukan apa kering sgt makaroni tue.. bukan risau makanan x abis tp perut si kenit nie.. maw sakit perut kalau kelaparan ...

Yg plain 2 anak aku punya n berkuah mushroom itu mr mama yg punya... hahaha ... terkejut kan mr mama punya berlinang ngan kuah BUT si kenit?? huhuh jenuh pujuk tp x maw carbonara kuah.. even senang nak masak, bukan susah mana pun carbonara tu2 tp memandangkan x kena ngan MOOD mr Qayyim tepaksa la masukkan lam tupperware n simpan lam fridge.. kot2 esok lusa dia nak makan kan .. sesambil tgk tv layan citer jurassic park yg beratus2 kali ulangan di HBO ttp haku layan.. tp lanie layan  ngan HD lg meshhh ... terasa btul ngan picture yg mmg ngancam... setaraf ngan bil bulanan la kan!.... hahahha

Kalau Mr papa suka layan bola ngan HD channel aku pun x lepaskan peluang ahh layan movie ngan HD.. btx semua movie bley layan HD. masih peringkat awal kan.. so layan mana yg ada je la.. 2 pasal x byk channel movie under HD.. 1 je pun tp ckup la bg aku melayan time cuti... time utk melepaskan tension di public holiday!! *** best sgt2 *** .......

Cuma la nie aku mmg x amik cartoon coz si Qayyim bukan taw layan cartoon pun.. sebut mmg pandai but kalau tgk jgn harap la .. so aku terpaksa potong seabad lalu n bg dia layan animak planet thru HD.. mmg jelas gila n dia mmg suka!!....... termasuklah mr mama skali dok layan !... plak 2 kalau di alam SHARK ... dengan lautan yg mmg jelas effect HD !... pergg... kalau daratan biasa utk safari animal aa... btw x rugi aku amik HD even mahal 20 hegget tambahan charge tuk HD... len2 channel masih sama cam sebelum nie.. aku dah lama maintain ngan package skarang.. plan nak closed movie japs amik channel lain plaks.. tp dlm perancangan!...
dah2 luar topic dah nie.... aku chw dulu coz nak makan sama anak!.... hahahha dia br bangun tido so nak kena hidangan nasi plaks ini petang!..... chow ........ tara ......... bubbye ......... c yaaaaa .....

2 comments:

Gieyana said...

rajin hang masak rini yer...alahaii kenyang ka ur prince tue..hehehe

Naimah SiDiK said...

itu aa G.. kenyang la kot coz 2 mangkuk dia makan.. 2 lunch set.. dinner plak habis semangkuk sayur lemak dia makan w/o nasi... ikut je janji makan ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...