Wednesday, May 12, 2010

:: Kisah apa eiks??? ::

 Huuuu..... letih tul minggu nie!.. Cian we all2 kat ofc 2.. dah macam kaunter kat Putrajaya dah rasanya kena serbu ngan cikgu-cikgi yg kelam kabut nak anto doc perjannjian. adushhhh .... mcm2 soalan yg x sesuai aku jawap pun banyak sgt2.. tp  pity them.. semuanya lebey cayakan kawan2... suh baca buku panduan x maw.. alih2 kami penerima on behalf KPM pun pena marah!!.. hamboi bukan men eh... ingat korang cikgu bagus sgt ka??? Dulu2 aku respect ngan cikgu2 sek till sek Men!... too proud of them coz ajarkan aku!.. sgeelintir cikgu sekarang sekadar mengisi kekosongan n sekasar syok2 syudi!... habiskan dwet gomen ja dok sponsor taw!!.... tulun la ingat skit mana mai dwet gaji korang2 n sumbangan biasiswa KPM tue kalau bukan dr gaji2 kami yg dok kena potong ngan cukai sana sini!..... mmg after pencen dapat balik .... tp ingat leh dapat seminggu???? 
Enoughhhhhhh .... dosa bab nie dah byk sgt2 dah!!... cool nad!!........ hangin aku sampai tahap dewa coz tgh malam cikgi2 dok kacaw pasal pinjaman nie!!............  mana masa tuk aku rest?? ni sambil layan fesbuk pun aku tgk handset aku nyala2 n gerak2 !1... apa kes lg??incoming call kot??? ntahhhhhhhh ........... 

Aku nak rest!!.... sowey la eiks!.... Peace dari aku ckit... hahyg hahah ....
Cian plak2 bila belek2 sampai 5 miscalled.. tp maafla time tuk aku berehat k.. bukan robot yg bley di guna bila2 masa diperlukan.. maap la cikgi!!.... just manusia biasa!!!...
Opss berbalik kepada kisah aku kan ... akur dengan tanggungjawap kalau bos tepon tengah malam mintak tepon std!.... adushhhhhhhh.... bos punya psal terpaksa la kan.. kalau x jawap email std maw nya esok aku n berdepan ngan Tan Sri kat KL immediately!!.. jgn  men2 ngan std2 berbiasiswa KPM ni.. very teruksss!!....  Sory 2 say since kerja sini aku cam ilang respect ngan "person" yg bekerja as cikgi nie.. may b segelintir yg teruk tp di pandangan aku bila depa di sini tpp std!.... attd yg teruk n then demand nak markah assignment tinggi.. sedangkan sah2 assign palagiat!.. ingat tutor buta ka??? hasil kerja tangan org lain tp x patut dibanggakan!!.... karenah yg x patut di suakan!.... tp amik teladan dari kisah sesama kita kan.. mana yg elok as di contohi n kalau x sesuai bley di jadkan pedoman!.... jgn amik pakai tp amik teladan aaa...

Those yg baca post nie jgn salah anggap k.. those person dimaksudkan mungkin hanya sorang 2. tp family aku pun mostly background "noble job" .. pendidik anak bangsa >15 years... banyak pengalaman kakak n abg aku as cikgu aku jdkan teladan n pedoman.. landasan dr aku menyimpang bukan2 buat pndidik anak bangsa nie.. mereka merupakan golngan yg patut dibanggakan bg semua!!..... cuma ada jg yg jenis x gunakan amanah dengan betul.. atas masing2 kan!.. kubur masing2 so no right 2 sentuh2 hak manusia lain!!.... coz aku ada anak2 yg akan berjumpa pendidik nie..bakal di ajar oleh mereka semua ini... bakal di didik oleh pendidik sebegini.. hanya mampu doakan yg terbaik.. Moga dikalangan sedemikian berubah ... just remember 1 things.. Buruk dr kita .. n baik datangnya dari Allah swt ....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...