Thursday, May 20, 2010

Baiknya berFACEBOOK

Alhamdulillah ....  bersua semula kita di rancangan pot pet pot pet cik kiah.. ehehhe tue kiah umpat mengumpat!.. X men la tambah2 dosa yg bertambah2 nie.. huhu .. kisah aku dok gila ngan fesbok la nie!.. btul la kan menjadi ketagih tahap dewa rasanya tp ttp x bley lawan addict aku terhadap nescafe arr .. hehe well it' s me haaa.... style nasir bilal khan skit.. almaklumlah semalam layan CAM @ astro apa ntah.. blasah layan jee.. kot2 best kan.. asal usul artis kena la taw skit2 umpan story2 kat blog kan.. mana yg baik bley kita as human nie ikut n buruk2 semua tolakkkkkkkkkkk .......... ingat ye kawan2 amik yg baik shj!.. sekian terima kasih..

Berbalik ngan tajuk en3 aku kali nie.. "TEACHER'S DAY" ... aku di sapa thru msg box by some1 yg aku kenali sgt2.. Ya Allh cikgu haku..... windunyerrrrrr... cikgu sihat?? YA Allh jahilnya aku kerana x mengenali wajahnya sekarang... He use to be my Maths cikgu @ sks... huhuh kisah lama nie.. zaman 80an.. kiranya wajah aku still cam dulu la eiks.. tp dia cakap kenal aku dari NAMA!.. nampak sangat nama aku pelik dari org len kan!.. huhuuh tp x pe uniQ namanya..

So aku berkesempatan wish kat dia selamat hari Guru n  x-Pen GB.. dah pencen upenyer cikgu haku nie.. dok rumah wat kerja kg jeee.. anak2 dah beso baya aku la jgaks... ehhehe almaklumlah kawen tua.. Tp cikgu really tQ so much.. dia ada tanya bout en3 kat blog pasal aku marah2 ngan cikgu-cikgi.. eheh Pesanan dia.. "jgn bezakan guru sekarang ngan guru dahulu" .. ikutkan dia cakap .."dulu lain budi bicaranya".. la nie "zaman terlau maju" .. ikut peredaran zaman!...  bukan kata semua teruk.. tp segelintir mmg nampak x bley commit ngan studi.. ".. Astagfirullah ngucap cikgu haku.. Nangis dai.. bukan umpatan semua nie.. tp aku belajaq dr pengalaman sekarang.. Director aku asal cikgu.. dari KPM berkhidmat dengan USM-KDU-WOU-CAMBRIDGE UK... mana lagi dia x jelajah?? Semua benua dia jelajah .. n dia sdiri pesara KPM .. so?? Director aku sdiri sedih .. nape guru2 sekarang begitu kurang disiplin?? Masing2 terdiam!!.. sampai ada satu kes cikgu ni sekolah mana ntah kena tangkap tiru.. mmg pandai siap wat tulisan seni kat slip exam... hahah bijak2 n baya aku.. lahir tahun 80-an.. dipanggil memberi keterangan depan KP(ketua PEPERIKSAAN) coz meniru... dalam bilik face-to-face ngan director sambil bersoal jawap bley dia angkat tepon . mcm x dak *&^%$#@!

 "buang kemarahan itu.. berdosa naimah" .. andaian hanya yg tertentu n bukan pada semua...btq tQ so much cikgu dengan nasihat sedemikian..
Akan haku buang semua andaian tersebut sedikit demi sedikit.. pada golongan yg membaca kalau salah tulun betulkan.. aku bercerita berdasarkan pengalaman sendiri... Andaian aku jgn di ikuti!!.... ingat nasihat cikgu haku k ... BURUK DARI KITA ... n BAIK DATANGNYA dari ALLAH swt ........
So buat baik berpada-pada n buat jahat jgn sesekali ...
Mohon di beri petunjuk agar sentiasa di jalan yg selesa ...
n finally sempat aku wish tuk dia SELAMAT HARI GURU!...
\n tQ 4 everythings cikgu!!.........
Jasamu I'Allah akan ku kenang..... x ternilai semua 2!.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...