Tuesday, May 18, 2010

:: aku DEMAM !! ::

Sebut pasal demam nie kan ac2ally dah lama nooo x pernah demam!.. fuhh sure byk dosa kan. heheh org cakap sakit itu penghapus dosa.. so bg aku yg jarang dilanda sakit nie??? bertambah la dosa kan.. hehehe x lah jgn percaya karutan aku itew yeeee.. omongan kosong belaka.. berbalik ngan kisah aku yg dilanda demam.. teramat la sedih tgk suami menjaga aku dengan gighnya.. bru aku nak mula msak utk dia.. slalu kalau makan malam mmg tapaw jeee.. coz dia x kasi aku masak. Dia makan sorang kan.. kononnya aku diet malam. Tp semenjak nie aku hingin sangat nak masak!.. lst week pencarian penuhkan peti ais ngan barnag2 dapur from Carre4... semua sayuran aku hamik.. Konon2 nak rajin masak la!. skalu last week aku kerja non-stop sabtu n ahad!... dah la pg ahad tetiba mertua abg aku meninggal.. Innalillah!.... bergegas balik ke Baling cam owang gila!... dah la sunday tue ada pendaftaran std baru..cian aku!... aku berat nak balik coz pendaftaran std baru kan. pity sgt2 depa kat ofc.. tp laki aku cakap "ini kematian k.." bukan menda main2.. kerja tu bila2 masa leh p... ok boss!!....balik ke kg dengan hati yg x brapa senang!... Demi Tuhan aku gagahkan jua balik kr kg terjah n then gegas semula ke penang aka OFC terchenta .... x chenta dah la nie!... sampai kan aku sdiri x dak cuti!.... dah kerja penuh..then nx week pun cuti isnin jee.. dengan kepala ku yg berat ini x tertahan rasanya.. bertahan samapi seminggu penuh.. aku beli ubat tanpa pengetahuan hubby!.. kalau dia baca tobat aku kena marah!..... siap bley masak makan malam lg.. alhamdulillah dia makan selera !.... puas hati aku masak!... but berbalik dengan kisah aku cuti sehari... miggu selepasnya pun sama.. cian anak haku.. ebrhujung minggu d nursery ngan cikgu2.... aduhaiiiiiii mama mintak maaf sayang!!....... sedih sgt aku bila kena hantar dia ke sana di hujung minggu... nak nangis ??? dah lama aku tangisi!... tp bekorban byk2 la nie sementara nak stabil kan!....Sebut pasal stabil mmg dah cuma kesenangan yg lebey skit dr skarang!....

                                   Nie lah anak aku yg selalu kena tinggal!.... 

Kesian sgt2..sambil menulis sambil menangia. aku mudah terasa ac2ally!.. cian kami!.. huuhuh .... berbalik ngan kisah aku demam sejak hr isnin smapai ke selasa... macam di tarik2 tulang lam badan aku nie... x tahan rasanya.. mula2 aku telan pandol active fast jee.. sampai tarik2 tulang... mcm nak beranak pun yerr gaks!... aduhaiiiiii ............. sabo je la.. dah la laki aku kerja pg minggu ni.. so ber2 ngan anak jee. cian aku tg ayem coz dia dok ulang2 tanya mama ok x?? siap dia pegang2 dahi aku!.. ciannya anak mama kelaparan coz aku sampai x leh bangun masak 4 him... last2 aku tepon order kat MC'D delivery jeee..... terpaksa sgt2... Di riak  mukanya au bley nampak dia mmg takut tgk aku menggiggil sebegitu..... kejap je pun gigilan tersebut.. xlama mana .. tp terasa cam tulang2 haku di tarik2.... Ya aLLAH ...... sampoai satu tahap aku nak mandi tp teringat pesanan laki haku kalau bdan panas x leh mandi!... ye x ye kan!..... tahan2.... sampai aku berpeluh.. mmg x lena.... berat kepala cam ada seketul batu!!! ........... angkat pun x lepas..... huhuhu ...
last2 aku msg si suami "papa.... tapaw je malam nie leh x?? mama x larat sgt2 nak bgun masak" ....  Da balas " ok syg ..... no worries k ... mama rest. mandi x ?? kalau x siang jgn mandi lah.. rest je.. ayem makan apa hr nie??.." ...... itu lahkan kisah anak ngan mama yg demam... aku tapawkan mc'D hjeee... cian anak haku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...