Friday, October 15, 2010

Potong jgn x Potong .........

Salam all .......

Apa plak topic gua eh kali nie?? time2 ni la byk plak idea mendatang mak buyong nie kan. kebetulan baru lepas settle smayang maghrib sementara menunggu anak teruna settlekan mandian makan, then sebelum mulakan kegarangan aku ngajor dia alif...... baaaaa....... ta..... aku mulakan dulu sessi warm up kat sini.. heeh

Bukan pe aku nak citer ckit jee.. x taw la kan sekadar share2 hal anak teruna sorang nie.. aku ni pelanggan ASTRO beyonds.. bukan nak tnjuk gua ni byk dwet k.. tp ni semua kerjaan laki gua yg nak sgt2 tgk bola lam HD.. so sapa bayo bil?? sdiri pk aaaa ...... hahahha
Ok ok bab beyond nie package aku = mini + sports + movie + education +HD channel.. Sebelum ni mula2 pasang ada la dalam 4-5 channel HD je.. tp sejak menjak nie mcm byk plak malas nka kira.. mana ngan HBO dah ada 2 HD, 721+722 n sports n lagi2 lah... malas aaa nak kira.....
Aku sekadar layan HBO je pun.. tp tgk time aaaaa.. after anak lena br lah sempat nak dating ngan mr papa.. tgk shift plak!!.. adushh dugaan sungguh kan.. kalaw x sorang2 aaa aku layan tv..
But since last mths aku cam pk2 nak ttup HBO coz bila tgk mthly punya tittle cam x best jee.. rugi aaa bayo kalau x tgk kan.. dah la bil astro sebulan sekaw sampai RM120 .. pergggggg kalau aku kumpul 2-3 bulan since jan 10 dah dapat aku rembat PB Medela electric gitew.. hehe nak kumpul2 Avent, sang suami plak x kasi coz mahal sgt!!.. huhuuh .....
Opss ...... balik2 topic astro!! ........
heheh so last week saturday aku dengan jayanya telefon astro n terus bgtaw operator nak ttup channel HBo aka movies.. n then aku decide nak amik cartoon utk anak aku ngan mustika.. haha after survey2 ngan ofcmate yg gila mustika nie, aku pasangkan niat nak tgk mustika layan industan plak ngan drama2 melayu ulangan!!... hehehhe tp bukan ABO ok!!.....
so total2 operator bgtaw kena charge plak RM10 coz decreased channel utk kali ni shj.. mak aiiiiii.... nak decrease channel pun kn charge .. pe hal nie?? aku cam x puas hati aaa.. dia cakap mmg polisi cam 2 kalau nak decreased akan di kenakan rm10!!.. xbyk puan.. hehe dah x byk apa kata ang tulun bayokan, bley??? x cakap la cam 2 kan.. kang kuang ajaq plak!!!.. dah la rakaman semua 2... dia je, tanda setuju kena charge spoloh hengget! ...... huhuhuh

Operator cakap dah on, bley test skarang, hehehe aku gelak.. aku cakapla ptg kang saya test k coz ni kat ofc. dia cakap sabtu pun kerja ka puan?? aku cakap la tugas dik oitt.......

heheh dia gelak 2 je.. aku tanya la dia tanya byk nie x ramak ke?? dia kata ok ok maaf yeee ...

wat ever ....... mentang2 aku yg tepon ang!! .. so aku dengan jayanya close movies tp actually x rugi pun coz aku still can access tgk movies thru 2 channel under HD.. hahahha untung kan astro nie manipulate manusia2.. nape la aku x pk cam 2.. lepas nie langgan utk HD dah la.. byk channel dah ada HD  so len2 ttup.

tobat depa nak kasi ..... maw kena charge lagi lepas nie.. so ptg2 after work terus balik rumah on tv.. hahah cewii punya pasal. Dah la aku close acc movie tanpa pengetahuan mr papa.. seb baik dia x cakap apa pun after aku xplain panjang2... ehhehhe cungap2 aku..
Tp btul taw, kalau pk2 balik aku bayo rugi je kat astro sedangkan aku bley acess thru HD.. x pe la x dak rezeki aku la kot kan.... dah itu rezeki astro.

So korang2 kalau yg pakai HD n lnaggan movie tu bley ttup k... layan terus movie from HD coz yg sama gaks cuma lam bntuk HD je laa...... jimatt bykk .........




So now la nie, laki plak timbul masalah coz berebut channel ngan anak teruna!.. hahaha si papa nak layan bola pun x senang coz si kecik teruna asyik mintak Dibo la, sponge bob la, upin n ipin la,mickey mouse la.. hahha mcm2 .. sedangkan br seminggu psang cartoon, dah semua dia taw.. cam mana?? sempat ka aku layan HD lepas nie?? bley ......... after dia tido.. then aku nak tido kul brapa plaks?? huhuhu ...........

 ngalah je la ............... cian kan3x ............

1 comment:

che'wa said...

huahuahuaaa..kalo dah pasang channel katun tu mmg berebut2 la naim..

la ni budak2 mmg pandai dah..hehehehe

kami plak mmg potong abis channel katun ni..bukan pe naim,si hadi ni dah pulun tgk kt umah wan ngan opah dia,kalo pasang gak mmg itu je la di tekannya hehehee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...