Sunday, February 26, 2012

- Ketagih -

As'salam uoals... 


Alhamdulillah masih diberi peluang oleh Yang Maha Esa utk menghirup udara muka bumi. Masih diberi amanah utk menjaga kupu-kupu syurga.. Both Qayyim & Qisya in da hse.. memandangkan ri ni rest day buat aku.. so berlepaks ngan anak-anak men masak2... ehhe pg ni terlewat bangun but kids awal2 dah bangun pun.. ntah apa benda dok men lam bilik x brapa nak pasti.. Qisya n me just tido kat bwh je semalam coz bad flu.. cian si kecik.huhu tido pun keja gonggong susu badan jee.. lenguh 1 badan.. ni kes nak mintak upah from papa nak g urut lah..


opsss .. apa yg aku ngah ketagih nie.. ac2ally semalam kerja di ofis recsam but x sempat nak sedup aku punya "nescafe 0 ais"..sampai headche sangat2.. cuma blum sampai tahap maigrain. Thanks Allah coz still save me from that!!.. but kebiasaannya sakit kepala aku akan hilang after dapat few drops of nescafe.. x kisahla panas or ais.. Imagine how kronik my situation if without cafein.. huhuhuhu ...


Dammmmnnnnn sakit since semalam. Aku dah mcm x larat sgt2 nak bangnun bancuh.. sampai rumah pun bout few min b4 7pm.. then balik layan budak2 jap. then mandi. mr papa yg siapkan makan.. tQ sayang!!....


Itupun pg tadi after bangun trus ke dapoq.. x dak menda len aku carik pepagi cam nie.. Hav to banceh nescafe panas.. kalau x confirm ri ni sakit tambah2...Then lega sket... fuhhhhhhhhhh ..


Ni kat rumah tp kalau kat ofis seems like bdk2 pun dah paham..pg aku akan pekena nescafe ais.. then utk lunch lak nescafe o ais.. itu dah mcm kewajipan. kalau x minum confirm aku sakit kepala melampaw2...itu kadang-kadang. But since pregnant kan Qisya last year..btul2 ketagih ngan nescafe shake Makbul nasi kandaq.. opergggggggggggg meleleh cakappppp .... cuma MAHAL!!.. bukan sekadar mahal.. tp mmg MAHAL!!..


Tp Penang dah mcm femes ngan kedai nasi kandar bersepah-sepah kan.. so pepandaila korang pilih kalau nak pekena the best of nasi kandar..:P


Hav no idea hot to stop this!!! ... Keep on searching thru net bout nak kurangkan pengambilan cafein nie.. but kalau diri sdiri x leh nak control ..susah 2.. Coz it's come from my self. Either u kena set target nak stop or not.This case ac2ally same to my husband case utk stop from jd smookaholic!!..so cam mana..


Back to the main reason why i WANT to STOP taking cafein : tak sanggup dah nak harungi sakit kepala cam nie punya terusk!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...