Sunday, June 3, 2012

Sunday my Day

Assalamualaikum ...

Salam pagi ahad. BerLIVE from Giant Bayan Baru..Awalnya aku sampai. x kisahla janji bley lepak lama skit layan apa yg patut. Agak booosan coz today bertugas sorang-sorang.. huhuuhuh

Dipenghujung minggu pertama skol break tp satu kenduri x sempat nak attd.. cian kan. Actually since keja cam nie dah hampir 3 ctahun lebey aku x makan nasi minyak orang. Paling sempat pun makan nasi minyak ofismate bout last year.. itulah last setakat ini. Cian kan.. x apalah dahulukan mana yg sepatutnya.

Mungkin ini dah takdir buat aku. Ikutkan kenduri aku x pikir nak attd sangat pun. The most important is family time. Aku ttp kena dahulukan suami & Qayyim & Qisya in mylife.. They r my everythings. Mereka jualah BFF aku. Hopefully they will understand later napa mama jarang luangkan masa berfmly ngan depa.

But alhamdulillah aku dapat suami yg very patient & wiling for everythings & toooo sweet for me. Sory sangat sebab banyak susahkan Papa dan anak2.. Papa lah slalu jg pengasuh terjunn tatkala aku terpaksa berhujung minggu di pejabat!! Donno how to describe "give N take"..  Mungkin ini dah tertulis di mana aku yg garang + baran mendapat seorang suami yg betul2 soft + slow = patient.

Since dah kawen he's my everythingss. my shoulder utk aku share everythings.. n he's as my BFF jgak la. MMg itulah title yg dia praktikkan dari awal perkenalan. Zaman kawen n bujang terlalu berbeza.. Bukan ini karektor yg aku kenal dia. But dari bulan ke-2 onwards hingga kini aku dapat kenali en suami lebih dekat.

Bak kata teman gadoh aku jugaks.. hehehe Tapi dia bukan jenis melayan or pujuk kalau aku merajuk pun.. adeiiii sedih kan.. Terlalu coool untuk dia pujuk aku dengan benda remeh temeh nie.. hahahahha ..

6 tahun penuh dengan kenangan manis!!.. everythings is so sweet!!.. Dalam rumah tangga akan ada pergaduhan but .... dialah yg akan mengalah demi aku even aku yg salah!!... adeeeii sungguh x patut kan!!..

How bad i am!! ... Bila pikir2 kan cam mana la dia bley selembut dan sesabar ini menerima aku??

Inilah dikatakan Jodoh dan pertemuan  ditangan Allah s.w.t.. dari awal perkahwinan ber-PJJ dalam sebulan setengah.. utk aku settlekan proses berhenti kerja mengikut suami balik ke Kulim. Since that bermula lah kehidupan as wife dimana hanya bekerja dirumah utk suami sahaja. Siokkkkk sangat!!.. x sabar nak join korum utk ibu2 yg bekerja dirumah..

Kalau dulu semuanya aku yg settlekan. I mean kerja2 rumah aku lah yg siapkan. Dari pg ke petang.. Makan minum suami mmg terjaga. Tak mcam sekarang .. banyak keja rumah dah mcam kalut nak settlekan. But my hubby lah yg ba nyak uruskan.Since aku kerja ..banyak kerja rumah dia yg settekan. Alhamdulillah seb baik dia betul2 dengar time p kursus nikah..

Korang cam ne... andai ada pilihan mana yg korang pilih. Adakah sanggup menjadi suri rumah or bekerjaya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...