Sunday, July 3, 2011

- Xtvt Aku -

Fuhh .. rasa cam dah lama aku x penah attd sesapa punya kenduri kawen. Kawan2 kawen even sedara kawen. Mana la sempat nak lari balik kg utk attnd coz memanjang weekends kat ofc ngan kelas la, xtvt marketing.. huhuh cam x bernafsu manusia kan kan....


Ye lah since keja ngan oum dah lama sgt aku x makan nasi minyak fresh.. Plak2 time cuti sekolah atas dasar nama cuti sekolah. Tp aku bukan nya sekolah dah pun.. tp kelas ttp jalan coz we all offer part time study!!.. mencabar those yg x terbiasa cuti weekdays sure cam terencat mental skit cam aku memula dulu..




Al kisahnya memula dapat job nie, puas gak bincang ngan hubby coz dia cam x agree aku accept offer keja company skarang cox time 2 Qayyim br 7 bulan rasanya.. Mana plak keja weekends kan.. sabtu n ahad mcm life aku di pejabat dengan normal routine tp hati di rumah. Sdiri bayang lah cam mana.. 1st mths mmg sakit jiwa + sakit hati tp keraskan HATI.. x mo mengalah ikut perasaan since hubby pun cam bley accept kan..

Tp sedih sesangat kalau pk2 aku x pernah nak luangkan masa attd kenduri kawen anak menakan n sepupu papat kawen.. means fmlly terdekat kalau buat kenduri batang idung akulah susah nak timbul!!.... huhuh sadis plak rasanya coz memasing tanya "mana Nadra?? x nampak pun" ....

Mak2 menakan n pak2 menakan kan.. But life must go on... bukan setakat jg kelas yerr ....... tp byk xtvt pejabat n kerja2 pejabat yg perlu selesai.. so cuti weekdays pun x bernafsu .. slalu pgi2 sabtu n ahad seawal 7pg dah sampai pejabat utk persiapan kelas.. even sehari sebelum dah settle mana yg patut.. Tp biasalah manusia kan... 

Itu br jaga kelas..mana ngan student problem yg mcm2 jenis ..... nama pun manusia kan... aku pun sama la merungut still tp dalam blog je la.. nak luah kat sapa?? hummmm ........sdiri tanggung masalah pejabat!!.....

Mana ngan anak2 ... sampaikan terpaksa mintak pelepasan from superior aku utk dapatakan cuti at least either saturday or sunday utk spend ngan anak2 kat rumah.. ye lah isnin - jumaat Qayyim mmg kena g skol.. kekdang ponteng gak!!.. Qisya pun sama la weekdays mmg kat rumah ibu tp biasanya isnin aku mmg jg sdiri.. cian kan ngan anak2 ... AKU DI LEMA .................. !!!!

mcm esok ahad  = 03 July mmg aku mintak pelepasan nak bercuti n kebetulan nak attnd kenduri anak menakan aku!!.. ni mmg anak menakan dekat coz anak abg aku yg sulung nak kawen.. dah kerja ngan MOSTI .. n wife plak nurse.. dok key el la lepas nie, Cuma anak menakan aku still continue PJJ @ USm.. kekdang hujung tahun balik berkampung kejap kat USM bout 3 weeks .. study week kot x salah aku!!.......

So anak2 dah lena tp mama dia sempat g update entry!!... haha sementara pk2 nak iron baju mr papa, baju sdiri n baju anak2 utk attd kenduri esok @ tepeng...............

k lah chowwwww .......................... selamat malam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...