Saturday, March 5, 2011

- Apa kes ? -

Semangat yg hilang ... penat + ngantuk !! ..

Semalam rushing ke penang rumah kakak coz abg ipaq pergi wta umrah.. so tinggalkan
kakak aku n anak2 kat rumah bertemankan parents.. Ikutkan akak aku nak follow skali
but awal taun cam nie mana leh mintak cuti kat GB katanya.. banyak kerja plak2
dia ngajar thun 1 yg mmg RISIKO + tambah sewel!!... ahahaha

Kalaulah au cikgu ngajar tahun 1 ntah cam mana rupe.. bley bayang x?? tidak2 ....

Even bukan cikgu cikgi pun anak aku naik cuak nie kan plak kalau.... blaa blaa ...

But flight ke penang kui 155pm ke KL terlebih dahulu so berjumpa plak ngan jemaah2 dr KL
@ KLIA ikuti group HJ Daud Che Ngah!....

Amin ... may God bless u and have a safe journey k...

n aku plak 'Frust sesangat'.. mood di awang2an...

nape?? biasalah .. penat n pk2 nak masuk kerja plak nx weeks.. fuhh malas sungguh.

Apa kes nie x masuk kerja dah malas nie?? cuti cam x ckup jee.. nak tambah leh lg x bos??

mampos kn tembak plak byk kerja menantiku... fuuuhhhhhh malas tahap dewa dah nie!!..

Tp ntah tetiba mr suami suh aku resign dok rumah jg anak!!.. n try la wat biz online apa2
yg berkenan... biz online?? hummm .... apa menda nak wat online biz?? sebelum ni
penah ada plan cam 2.. but x la sampai resign bagai...

Ikutkan mr Qayyim dulu aku jg sdiri sampai 6-7 bulan then br pass kat pengasuh. Itu yg buat
kami cam gusar sedikit nak anto si kecik ni kat owang.. biasalah naluri mak nie kan..

Risau ngan  Qisya nie.. kalau 6-7 bulan no hal sgt coz dah besar kan.. Plak2 anak dara sorang
ni cam mudah allergic sana sini.. iskk kalau kena geget nyamuk maw merah2 mcm kena cubit kuat2..
itu nyamuk.. kalau panas ruam penuh muka n naik satu badan.. adushhh ... rumah aku ni mmg "hot oven"
sooo ... ruam kejap2 naik .. kejap2 ilang.. kipas 24-7 on jeee.. x kuat mana pun.. tp ingat nak
kena pasang air-cond jgak ne.. cian plak coz penuh bawah leher dia ngan ruam2 kepanasan..

Ubat Dr dah beratus2 habis.. bedak agnesia merah sebotol besar dek kerjaan aku.. hahhaha

tepung ubi?? sebungkus dah aku dok guna since dia bby.. at last Dr suh aku guna Seba-Mil..

every cream sebamil.. so kena stop jap penggunaan johnson oil, lotion n shower cream ..

now semua cream aku guna Seba-Mil.. even mahal skit x kisah la janji ruam2 si Qisya ni ilang.

Cian dia time2 panas tengah hari dok merengek jee.. agaknya pedih kan tmnpt rashes 2.. huhuhu

maw siang2 x merap. Sampai naik pening kepala aku nie.. n ALhamdulillah time malam dia mmg lena
coz aku terpaksa letak kan dia bwh kipas bg elak kepanasan.. just berselimutkan kain lampin jee..

Mr suami pun dah setuju nak pasang air-cond even berat gaks.. Almaklumlah dia tkt penyakit
keturunan tetiba muncul.. Laki aku nie ada penyakit asma from arwah my MIL..

Itu yg buat dia x brapa nak setuju pasang air-cond tkt cepat semput cam anak buah dia..

x bley lelama dalam air-cond!!.... tp dalam mall x plak penat.. hehehe



So kali nie x dak moral of story la eiks... aku pun dah naik biul pk2 cam mana...

Tinggal lagi seminggu sebelum aku start kerja...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...