Friday, April 17, 2009

09/04/2009~ InterView

Tarikh keramat coz aku kena interview utk confirmation jawatan. heheh cam tak caya plak kena g airport bayan lepas utk interview.Tak penah di buat dek org kan interbiew kat sana. Tapi nielah TRUEstory tau!! ingat aku main2 ke? Bukan senang nak masuk VIP ROOM tue.. so tis is the time 4 me!! aku pon tak sangka nak serap jawatan pon kena interbiew bagai.Macam tak caya plak kena after few mths kat sini baru dapat peluang nie. Dah bos caya kan!.. nie kes last week but aku lupa nak update kat blog nie. bukan ape la kan sesambil dok carik idea nak ngarang2 blog nie kan. setakat itu je macam tak cukup forum plak!.what ever lah labu. Tapi yg tercabar sangat2 that morning ntah dari pkul brapa la kan.. todi matilah katakan.. ujan sepagi selebat-lebatnya. Ya Allah ujian apa nie? AKu naik cuak la jugak time tue. mau tak cam mana nak drive g sana? takut aku. Takut plak bridge ke island tu jam. Ya Allah redakanlah skit ujan nie. Macam tak confident nak drive g sana plak. apa lagi terus aku sms officemate sorang lagi ar.Dia pon mayb masuk ofis lambat skit due tu heavy raining. aku awal2 dah sms kat Kak ela officemate aku merangkap AM OUM penang bgtau lambat skit masuk ofis. ujan lebat tak leh kuaq. kebetulan plak si en Qayyim Haris tak sihat kan. so aku cadang tu nak bawak g clinic dulu. Satu2 kes timbul. Tka sanggup plak nak buta2 antaq anak aku g nursery just like that. I'm still her mummy n good mummy for all!! Dr dl mak aku warning jangan sampai pengasuh meluat ngan anak kita! So must ada attitude la b4 antaq lil aku g nursery. Kebiasaan pg b4 antaq dia aku mandikan dan tukaq semua baju2. Tak sanggup nak antaq anak g sana w/o change anythings. dengan ayaq liur basi meleleh sambil isap botol cam poyo je kan aku tgk. Sampainya hati mak-mak budak kat luaq tue antaq anak depa cam tu je kat nursery.. Ya Allah kalau diluar gitulah nampaknya. NTah cam mana plak ngan nappy kan? Ntah tukaq ntah tidak? eee geli aku kalau jafik cikgu2 nursery tu!! siot nyer mummy, beranak pinak pandai la plak. Bab menjaga anak2 tolak ketepi. It's not FAIR to them!! poyo nam mampos det banyak tp adaikan penjagaan anak!! meluat aku nak bebel lagi bout tis.Tp thanks 2 Allah coz stakat nie aku still waras utk tidak membuat seperti mereka. hahahha ialah early morning aku mandikan anak. Every day tukaq botol baru, tukaq towel baru. semuanya aku checklah dalam school bag dia. Takut2 tak cukup plak bekalan sampai petang kan. So aku must do all of those.Nak dapat award HOT MAMA"S kan!! heheehehe..... humm bebel lagik kan. Berbalik ngan kes aku nak g interview kat airport penang.. lepas je settledkan lil qayyim haris, aku terus antaq dia g nursery but time tue lebih kurang 930am. hehe ujan lebat kan cam mana nak kuaq g nursery antaq anak aku tu!! Sampai ofis dalam kui 10am. wargg seb baik bos tak ngamuk2. dia dok tunggu kat penang ngan Tan Sri Anwar Ali dah. So aku ngan sorang lagi officemate bergegas siap2 nak g sana takut jam atas bridge.so bergegaslah we all ke pulau pinang tue dengan menaiki kereta dalam keadaan ujan lebat sangat2.cian btui kami kan.. dah la tue aku je tau laluan ke sana. n dalam masa yg sama jugak sorang staff kedah follow we all ngan keta hubby dia. sampai sana lebih kurang kui 1pm. Sampai je airport sempat lagi poyo2 kat sana..humm ilangkan gelabah bewak aku nie.But 1st person aku jugak go in dalam bilip VVIP tuh. But mmg aku solute sangat2 kat tan Sri Anwar, prof Mansor n Prof ROsli yg attend interview aku tuh.. MMg sempoi sangat2.. perggg very sporting and aku solute depa berlipat2 ganda!! But ALhamdulillah aku puas sangat2 ngan jawapan bg soalan depa semua tuh.. But the result only come out nx week... hehhe jeng jeng jeng!!! aku dah tau lulus or not... Thanks 2 Allah 4 ur direction to me.. aku diterima as contract staff kat sini. so dah confirm dapat allowance semua tuh.. lega ku rasakan coz dapat mengubah skit our life to better.... But last not least aku mmg nak solute ngan officemate sorang nie coz willing nak bawak we all ke airport tuh!! My youngest officemate "AuNi".. hehehhe Thanks dear coz dropping us there!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...