Tuesday, November 30, 2010

Boooosan .........

Mood = Penat + Malas

Salam all ....... new3 dari ofc.. but no tajuk2 yg menarik coz aku pun x kepenatan + malas sgt2 hr nie. mood x brani nak elok kot hari nie coz td terlepas zohor. Ntah cam mana leh lalai x taw la. Huhuh slalu even sesibuk cam mana pun aku ttp sempat solat even hujung2 waktu.. tp 2day sungguh x sempat. coz di ofc hanya ber2 shj. Lain2 staff ada yg cuti n mc!!..huhuhu cam nak nangis jaaa ... cam mana leh pentingkan kerja than kewajipan as muslim!!!... sungguh x asil kurasakan....

But aku hanya mengQadakan shj solat Zuhur.. huhuh sadis plak as muslim x tunaikan yg wajib terlebey dahulu.. but harap2 lepas nie x berulang lg. Lantakla manusia bley tunggukan kalau manusia lain nak tunaikan kewajipan.. huhuhu ..................
xpe2... tis is my ferst time so lepas nie jgn terlepas lg!!..

Tadi sempat plak aku hupdate list2 brg nak sopping utk aku n bby.. hehe sempat gaks la borong online brg2 yg aku berkenan. Skali usya balik semula, mak aiiii byknya baju2 baby.. fuhhh patut semalam aku kutip n basuh punya la heran nape byk sgt baju2 baby nie... huhuhuhu last week p Kel El pun dok terpengaruh ngan sale .. n sempat gak la rembat botol2 Avent yg mmg ngah sale.. BPA Free la... mcm2 patern tp botol lain noo tgk kali nie....  cam botol plastik jeee... x dak la patern color2 yellow or Blue or pink...

Patern BPA biasa je laa... coz aku nak full BF gak tis time cam lil Qayyim dedulu.. harap2 la kan!!...
Mudah-mudahan susu aku byk gak tis time. So BP aku beli wat spare jee. so kena bykkan bottles utk wat simpanan dalm fridge.. seb baik peti ais aku 2 pintu.. lama la dapt simpan.. itu pun puas aku search kat internet.. tp cam biasa aku suka berblogging kat website SUSU IBU

Pencarian bermula semula coz dulu time lil Qayyim sampai 3 tahun aku susukan dia. Mmg jimat dr segi susu formula.. n bottles coz aku teruskan penyusuan direct. Bukan melalui perahan or simpanan stok. Alhamdulillah anak aku sihat n clever.. n byk cakap.. byk tanya n byk mulut (cam mama)... hehheh 

N paling aku bwersyukur sgt2... anak aku x penah admitted mana2 spital n sakit teruk sgt setakat ini. Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi... berkat susuibu n pemakanan HALAL dari aku n suami n keluarga kami anak aku dijauhi semua 2.. Tp betul la kan pemakanan parents pun mempengaruhi pembentukan anak2 kan..

Semua info ni hasil buku2 yg aku dok beli dari online terutamanya buku Dr Hassan Ali n juga buku Dr Fadhilah Khamsah.. x dak masa nak ke kedai buku punya hal.. last2 aku order je online.. 3hari sampai atas meja ofc nie.. heheheh ....

Setakat ni aku dok order online Alhamdulillah x penah lglag kena tipu ngan mana2 owner blog. Sgt berpuas2 hati ngan layan tuan punya owner.. lagi punya order ..

1. Esok - pampers New Born Mamy Poko thru online
60pcs = RM30+ postage RM7
Total = RM37.. murah x??? bg aku kira murah la kan .... pampers pun order online lkan.. cam poyo jee... hahahhaha ....

2. Lusa - Crabstik Popia
20pcs = RM3.50
Owner  : Tokey Popia Isi Ketam

murah kan??? so aku menyempatkan diri dengan order 5 bungkus untuk santapan keluarga. Nak buat sendiri, mintak maafla yer kengkawan cz aku since dari awal 2nd preggy sampai skarang dah 8bulan (30weeks) br 5-6x aku sempat main masak2.. heheh seb baik ada new Chef kat rumah while aku temankan si abang..

But aku mmg dah lama nak try CrabStik nie.. br sempat order semula.. so alhamdulillah tuan punya owner punya la bagus.. very entertaining + sporting + nice.. n semua pujian layak utk dia.. mmg bagus sgt2 laa..
kalau dapat jumpa face-to-face cam mana la eiks??? terlalu baik rasanya.....
n aku plak x sabo2 nak menggoreng santapan tersebut.. huhuhu
sabo ye nad ....... lusa sampaila kot ..

n now panjangnya en3 hr nie.. dah2 ckup.. aku usya jam mcm dah kul 5.25pm.. so masa utk kemas2 meja n balikkkkkkkkkk rumahhhhhhhhhhh ............
k lah kengkawan semua gtg....
s ... adiossssssssssssssssss.........

- Assalamualaikum -


6 comments:

Ummi Nuhlan said...

SALAM..SORIE IMAH LAMBAT REPLY..
IMAH BELI ONLINE. 4 BOTOL 2 KECIL 2 SATU SET UTK NEWBORN PUNYA.. RM100 N KOS POSTAGE RM10..

Naimah SiDiK said...

ws.. no problems ... sama ja la ngan harga kat Sogo... tp kalau Q-Bay x taw.. pun jusco x sempat lg nak usya.. hehehhe cuma delivery cost je la kan.. kira oklah 2.. hehehe

che'wa said...

salam naim..
at last byk dah brg2 bb ye..kt KL sure lg cantik2 kan..blogkan la apa yg dibeli nk tgk la hehehe

wa pun dah list down smua benda..cuma toiletries,pampers je belum beli..skang pun dah packing brg2 sket :D..brg online pun just tunggu botol AVENT je lg..

eh kita mengidam benda yg sama la crabstik popia hahahahaaa tp belum oder lg kt tokei tu..

p/s wa pun harap dpt susukan bb dgn sebaiknya..insyaAllah..

Naimah SiDiK said...

wa: cuba la order.. i'allah esok sampai coz dia post td.. sebelum nak p post sempat dia pm naim.. alhamdulillah response yg bagus diterima dr owner blog crab stik popia 2.. kalau sodapp lepas nie leh order lg kan..
nak try ka pampers nb 2?? naim order thru fb.. ni nama LITTLE BABY..
murah x wa?? naim x pernah guna MAMY POKO.. so rasa2 cam murah ja itu yg order oline utk new born.. coz kakak kat ofc pun bgtaw murah coz 60 pcs kan.. tp naim sempat order sekotak ja dulu.. ingat lepas nie order lg kot wat stok tuk jangkamasa lama.. bley kot kan?? wat u think??

che'wa said...

hehehehee..smlam gak wa oder crab tu!tp by next week baru dia bole pos sbb minggu pertama pej pos tutup katanya..x pe la janji dpt mkn..insyaAllah..

nnt wa terjah fb tu..wa x tau la murah ke x sbb x penah guna gak MAMY POKO ni..cuba compare ngan hg pasaran ok!

try la dulu..kalo ok go on kalo x ok try cari lain plak..no hal kan..
wa ni x survey lg nk pakai apa..tunggu YES kot hehehee..tp yg ptg bila bb pakai bontot dia tahan :D ok!

Naimah SiDiK said...

wa... jgn order lg taw pampers 2 coz naim punya lom sampai.. based on owner dia post monday tp x taw guna courier apa.. nanti naim update k.. bukan apa tkt kena tipu jaaa.. hehh crab?? tunggu en3 br naim k.. sedap wa... uhuhuhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...