Thursday, April 22, 2010

ButterFly Farm , PenanG

Jalan-jalan lagik2.. ac2ally x plan pun ke sana.tp bangun awal pg tue.. after subuh kejutkan papa solat.. we all lena semula.. yg bley aku bgun pun coz papa yg kejutkan.. ehhe " ma .. jom p breakfast kat Mc'd!.. bley bwk ayem men kat sana" .. huh??? aku plak sampuk  " Mc'D!. bnyak dwet u ?? hehe " ... dengan selambe "xpe tis time i belanja k coz cian ayem dr smlm x kuar rumah" ..humm .. so aku siapkan diri je la eiks!.. kalau tuk anak bukan men sanggup je kuarkan dwet time ngah sesak2 ni. adoi .. time mama mintak nak beli kasut or baju .. ngomel mcm2!!... kasut kan dah ada!.. shawls plak penuh dok gantung!Bila masa nak pakai?? heheh kumpul n pakai la kalau dibawa jalan2 kan!!....... dah2 bab piccas from breakFATS mc'd selingan en3 selepas nie ye.. tis time aku masukkkan dl selingan gambaq we al jalan2 ke Butterfly farm @ Tg Bungah!!... ni ofc mate aku punya idea aa.. suh bwk ayem jalan2 p sini!!.... nak p langkwi kena cancel coz papa x approved cuti.. jln2 peneng dl la !! ..... btolak ke sana dalam 12..  jauh gaks rupa2nya.. aku dok sampai park royal ja tu pun a..pasal kerja!! kalau x x kuasa aku nak p sampai ujung2 pulau tue.. ingatkan itu jee.. jauh lg .. dgn jalan berliku2 buat aku pening lalat!..x tahan!! ..... dok blakang jd Datin Vogue!!....... haha lena japs b4 sampai tempat utk bergedik2... hahaha !! ................... sesampainya kena tkt eiks.. siap tunjuk MyKad giew... ada muka PATI ka??? x sukeerrrrrrr i!! ...... lantaklah!.. dgn bangganya amik wallet tunjuk ID!.. diminta dengan kelembutan so aku pun tunjukkan dengan mesra 1 malaysia!.. coz yg dok jg pintu chinese!!.... hahah 1 m'sia kan!!.. tunjukkan anak2 anda bahasa yg betul n tanda hormat!.............


nie antara sebilangan picca yg sempat dirakamkan oleh papa.. coz dia mmg minat ngan alam2 cam nie.. dia suka ngan picca alam coz mendamaikan n lambang ketenangan katanya!.. itulah yg dia ngan kumpul2 nak rembat dslr tue!.. aku tumpang minat je tp memandangkan mahal sgt sampai cecah 3k aku diamkan terus!!.. but my hubby is really xcited nak beli!... siap2 wat budget sdiri lg!.. aku top up mana yg mampu je la!!.. mana nak beli shawls, baju , b kasut kan!!.... itu ttp tiap2 bulan!.. tp bab soppin kasut ni aku dah x minat!!..... lebey kepada anak!! ... apa pun mesti lil Q punya barang2 dl even pakaian aku x berganti setahun pun!!...... aku x heran coz dah penah melalui semua 2.. sampaikan si suami yg ia2 nak belikan aku itu ini!.. sampai satu ketika dia penah ckap " cian mama.. x penah dapt apa2 since ngan papa kan... plihla apa mama nak, nanti papa byarkan".. time tue aku x kerja after beranak kan Qayyim.. dok Kulim lg n still dalam pembangunan bekerluarga!!.... bak org cakap br nak merangkak ac2ally!!.. masa tuh mmg ca merangkak btul la!!.... but alhamdulillah rezeki Allah swt dimana2 kan!.. just usaha n now alhamdulillah semunya di bina sedikit demi sedikit.. huhuhu kisah sedih plak!!...... lupakan.. abadikan as memory n itu peringatan aku!!... "manusia x semestinya di atas shj".. berSyukur atas kurnia-Nya" .....

Aku pun mcm jatuh chenta ngan picca2 alam.. even rama2 beterbangan mcm mereka terlau bebas bergerak!! . Itu lumrah alam kan.. ciptaan Ilahi yg penuh dengan kesenian!!.. penuh kecantikan!!.. pembentukan yg x terluah!!... alhamdulillah sempat jua kami sekeluarga luangkan masa disini!............. sampai kepetang iaitu kul 530 kami sekeluarga bekampung di sini!!....................
ni selingan dari Mr mama yg gediks gitew!!..... hahah sempat lg possing time papa nak snap picca rama2 yg dok hinggap daun2.. sesaja ja possing skit!!......... cian Mr papa!! ..........................

Opss... layan gambar je lah!!.. no more citer.. kalau nakkan kepuasan n jenis yg suka tembak2 jgn lepaskan peluang tuk masuk ke sini!!... worth coz hanya rm10 ja tiket bg seorang n anak below than 4 yrs is free!! ... good 2 share with da kids n familia!! ......... 4 me la kan all tis en3 bukan tuk belagak aku ke sana or apa2.. just wanna share some tempat2 menarik yg sesuai direhatkan bersama keluarga tersayang!!........ apa pun enjoy ...... salam dr kami sekeluarga!! ....................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...