Saturday, December 10, 2011

- I am 4 years old -

Series ....x  caya anak teruna ni dah masuk 4tahun this year 2011. Cepat masa. Pejam celik pejam celik dah tinggi lampai kurus kering. x macam dedulu time kecik-kecik. Utk tahun ni mcm2 development dia. Aku sampai x rekod sgt apa perkembangan dia. But at the same time still monitor bebetul coz nx Jan 2012 dah nak masuk skol kan. Even now dah kenal huruf but bit slowly bout numbers.. hummmm kena pulun lagi ney kat rumah.

Alhamdulillah berkat ajaran mr papa. tQ so much darling for the time spending with ur son. huhu harapkan aku boleh la ajar tapi hanger(penyangkut baju) dok sebelah aaa.. hehehhehe garang kan mama Nad ney!!...

Since mr papa take over from tuition class utk Qayyim.. byk masa aku plak utk Qisya. Bley la slow-slow ajar Qisya plak. At least x sampai setahun punn even bahasa pun ntah mana dia sebut lantak la. janji aku kenalkan dia jgak ngan words..slow-slow kan. and alhamdulillah good responce from lil gurls. Agaknya anak fomfuan nie len skit nooo .... time abg dia baca n pegang buku, kalutla.. Tp time abg men kat luar pun dia sama nek.. nangis kaw2 punya tunjuk peel!!.. pergssssssssssss .. dugaan dugaan ...

n after back from Langkawi.. mr papa mention bout nak kasik surprise sket kat anak teruna dia.. 

taraaaaaaaaaaaaaaaaaaa ................. special present sket .. senang plak ko studi ngan papa eiks. Kalau ngan mama sama nek air mata meleleh. Bley basah buku2.. huhuhu



kan main xcited dapat nek new bike.. ala-ala racing gitew.. hehehheh itu serprise utk anak... aikkkkk utk anak je ke?? maknyerr x ada ke?? kedekut tul mr papa nie!!.....

ni actually 2nd bike. nanti kalau sempat aku wat entry skit pasal beskal lama dia ... n story mory pasal anak teruna ni dah  
pandai kayuh beskal w/o extra wheels!!..

Well Done my boy, Good Job!! ..

Umur 4 ton br pandai kasuh beskal ngan 2 roda(depan+blakang).. rasanya aku dulu darjah 1-2(umur lingkungan 7-8tahun) br pandai kasuh beskal.. hehe budak2 la ney kan laju jee..

Tak dak hal la..can use my own money to get new mobiles.. jeng jeng jeng!!! google cepat-cepat :) :) :)



Gambar selingan sket utk tatapan sdiri.. ehheheh time ni ngah agak dak bam bam Qisya.. geram tgk dia senyum w/o gigi!!.. ac2ally aku x perasan langsung sampaikan ibu pengasuh dia gtaw dah nampak sebatang gg!!>. heehh ya ka baru balik rumah aku suh dia bukak mulut.. haahhah agah punya agah nampak leee sebarang gg.. tp sket je la. ada la besaq kutu lembu.. hehehhe

Lambat tumbuh pun x pe yerr dik.. maw sakit puting mama nie!!.. buat tempat bilas-bilas plak nanti..
K lah wa chow dulu... nak settlekan barang sket before gerak ke kenduri ofismate kat padang Sony.. x sabaw2 nak tgk seri Cik Mata Bolat ni kawen.. heheheh 

*mode = kerja di hujung minggu*

2 comments:

Gieyana said...

Cepat ms berlalukan..cleaver anak teruna hg..hntar school kt mn nnt?
X pa Nad..pelan2 insyaallah boleh nnt. Hang kasi anak hg tgk kartun pon bagus gak but in english lah..at least depa tau basic words english..like Nureen..:D

Naimah SiDiK said...

gie.. time kartoon x dak masalah coz disney byk membantu. n Alhamdulillah Qayyim stakat ni agak familiar ngan english word pun daripada kazen2 dia jgaks.. coz ada sorang kazen kecik jenis apa2 speaking almaklumlan london born!.. heheheh .. stakat ni skolah aku hantar dekat-dekat rumah ja. utk class termasuk jagaan whole day. plan utk SR pun bout 2x seminggu ja kot. tgk minat dia dulu cam mana. Cian plak coz aku x maw ada timbul konsep memaksa anak nanti.. cian dia 4-5years dah pressure ngan skol bagai.. Tgk lah mana dia mampu aku x dak halangan sgt.. Nureen x apa lah semua benda dah bley kot..Qayyim ne men byk!!>. huh itu yg kalau aku yg take over from mr papa mula la melelh-leleh air mata!!..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...