Wednesday, August 17, 2011

- Day 17th -

Salam Ramadhan ..

Dah masuk hari ke-17 berpuasa. Dah separuh kan. Fuhhh cepat sunguh masa meninggalkan kita. So dalam bulan mulia nie .. kalau bley gandakan amalan le syurga bebanyak!!.. Jgn lepaskan peluang. Adakah akan berjumpa semula bulan mulia ini?

Wallah'ualam ...  

- Hanya Yg Maha Esa Lg Maha Mengetahui -

Aku x dak menda sgt nak story..just tgk blog kengkawan semua update blog pasal raya2.. n preparation tuk raya!. Alhamdulillah persiapan aku mmg awal tahun nie coz kebetulan last year ada bonus lebey skit so mmg aku simpan dwet bonus utk preparation raya buat sdiri n anak2.. utk suami dia guna bonus sdiri.. hihihi aku tumpang skit je la bonus dia mid-year ri tu!!..

Kira mana2 penjawat awam tahun ni alhamdulillah dapat durian runtuh even hanya RM500. Tp ttp berGUNA utk persediaan raya. Bg yg rasa ciputttt sgt jumlah tersebut bley la buat persediaan simple2.. x payah nak over okay!!! ... Sekadar persiapan ala kadar n x baik sebenarnya membazir nie. 

Dlm keadaan ekonomi x brapa nak stabil (tp tgk ok kan) .... n taraf hidup makin tinggi nak kn saving lebey. anythings can happnd!!! ....

Mcm bulan mulia ni rata2 mall akna buat sale.. tp x dak la sale sesangat pun. Sama gaks.. ni semua taktik2 kotor pihak mall utk kaut untung!!.. coz confirm semua kelam kabut nak buat preparation. ALmaklumlah raya 4-5x setahun kan..
raya posa + CNY + Deepavali + christmast + raya haji = rata2 org melayu yg dok kalut sopping...

kan kan .. tui dak??? Seingat aku CNY sale pun leh tahan. So masing2 rembat. Skali usya kat Jusco bukan chinese yg ramai tp melayu2 nie haaaa... sampai laga2 momtot gitew.. hihihihi amik peluang lah katakan..

Utk yg bergaji besar + berbonus n pantang tgk menda murah confirm beli kan.. Tp aku yg x brapa nak ada $$$ ni usya2 je la. Just pick mana yg PENTING.. Untung kan jd manusia ber$$$$ nie. Tp jgn lupa Ber-Syukur ok!.. Ini semua harta Dunia. So jgn sesekali abaikan harta n bekalan utk dunia akhirat skali yerr kengkawan ...
(dah mcm tazkirah plak)

So .... entry ne special utk diri sdiri. Bnyak benda aku dah blajar tahun nie. Thun yg byk buat aku ber-Syukur dengan pemberian Yg Maha Esa.. Moga fmly kecik ni sentiasa di berkati n di lindungi from anasir2 luar, di mUrahkan Rezeki sentiasa ...

amin ya rabbal alamin ....

Yg Benar ,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...