Sunday, August 21, 2011

- 3M again n again -

Today masuk hr-21 berpuasa. Alhamdulillah masih lagi di beri nafas segar utk terus meneruskan kewajipan.


Terasa cepat je.. tupp tupp dah nak raya kan. Tp aku still down. Hilang mooood nak beraya. Tapi teringat adegan sembang2 semalam ngan bro Qayyim Haris .. plak2 time 2 sesambil layan radio hotfm ada putaran lagu Allahyarham Sudirman yg femes itew = Balik Kampung!!....

       Qayyim : mama ............. nanti kita nak balik kg kan? Qayyim nak nyanyi lagu nie  laaaaa   lam keta!!

       Mama : hummmm ......... Qayyim suka lagu ni?? nanti nyanyi la ...
       Tp dalam hati aku "semangat nak raya jgak anak aku nie"

      Qayyim : mmm suka suka .. best kan mama.. jomm jomm nyanyi sama2 nak x??

      Mama : hihih comeyyy nyaaaaaa.. x palah Qayyim nyanyilah mama ikut slow2 k..


Budak berusia 4 tahun ini dah memahami akan maksud lagu ni.. Terasa cepat segalanya. Qayyim dah 4 tahun. Qisya dah 7bulan.. Inilah ketentuan Ilahi kan.


Now dah 641am. Aku after bagun sahur kebiasaaannya mmg x tido. terus on net  mencarik2 menda yg masih blom selesai.. hummm pencarian di sana sini. I'Allah moga di permudahkan segalanya. Check personal mail. Harap2 ada good news selepas ini..

Mood M muncul di pagi hari yg sejuk. Apa nak buat?? layan je la. Malas sesangat nak siap2 g kerja jap g. Apa daaaa sunday hujung minggu org len cuti lepak ngan anak2 kat rumah. Tp aku lepak di pejabat seharian sampai 5ptg. anak2 plak di rumah pengasuh. But Qayyim terpaksa mr papa hantar ke rumah Sister aku kat Hi-tech. Dah x berani nak antar Qayyim ke skol time weekends coz cian dia sorang2 kat situ. Terpaksalah antar jauh skit sampai ke Kulim.. huhuhuhu ............... (menangis lam hati ... cos Qayyim akan sampai rumah malam nie around 945pm)..





Just Qisya je aku ttp hantarkean dia ke rumah BS. Qisya susah nak serasi ngan org baru. So terpaksa aku pujuk2 BS dia since last 2 weeeks suh jaga jgak. Coz aku punya jadual kerja ngalahkan operator kilang!!.......

Hujung minggu mmg kerja kerja.. Qayyim mmg x risau sgt coz seb bek ada sis kat Kulim. But Qisya yg buat aku risooo tahap dewa.. Sebelum nie mmg dah deal BS hanya ngasuh weekdays sahaja. Tp sebelum ni mr suami kerja normal shift. Sampai mr suami sanggup tukar new department kat same kilang!!>. huhuhu ..(pengorbanan suami n seorang papa yg sanggup ngasuh anak kasik chance mama kerja weekends ..sobbb sobbb ...) tp LAhamdulillah pujuk punya pujuk... akak 2 sanggup jaga jgak kalau weekends aku kerja.. lega sesangat!!.............


Tp last 2 mths x salah aku mr suami kn masuk shift balik.Dah la 2 shift kalau pg (9am - 9pm) n kalau malam plak (9pm - 9am)..  Sampaikan kalau kena weekends dia kerja pd salah sorang akan amik cuti ngasuh. N as usual laki aku yg amik CUTI!!.......... sadissss okay!!........So jap g kena bgun kejutkan Qayyim siap2 follow mr suami ke Kulim.. Mr suami shift pg minggu ni. So malam ni br leh jumpa putera kecik 2.. huhuhu mak mana x risaukan anak sdiri even kat rumah own sister kan.. Hati n Naluri Ibu!!... Tp semalam mr suami pun ada mention "ai cam x sanggup nak hantar Qayyim g rumah kakak U..Cian dia. Dah la ai balik 9malam..".. itu U yg rasa.. Tp ai punya rasa??? huhuh .. Just kuatkan semangat n cakap .."x pe la buat sementara nie jaaa... harap2 Qayyim tahan n bersabar!!"..





Dalam hati menangis weiiiiiiiiiiii .................... terasa air panas mengalir laju!!..................terus bangun masuk bilik air.. cover cover mana yg patut!! ........





So ..... sampai bila aku sanggup face benda nie?? Sakit kepala pikir masalah nie. Mr suami dah selalu bekorban amik cuti ngasuh anak2.. Kalau citer bab ni...confirm aku akan nangis!!!






Mungkin aku terlalu emo..... Honest sesangat aku mmg DAH TAK TAHAN............
Selalu marah n mengamuk dengan diri sendiri..tension tension .......

Marah + Moody + Malas

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...