Sunday, August 16, 2009

~ Lagi Kisah malas Di opis... ??

Today kena kerja lagi.. bukan stakat "kena" but, "must" kerja due to semalam a.k.a 15 Ogos 09 aku cuti .. so paham2 je la kan. Atas sbb2 pusat pembelajaran wilayah sememangnya cuti on every monday so all staff wajib dapat cuti 2 hari seminggu.. tak kisahla hari apa pon asalkan cuti 2 hari.. but dalam istilah "ROTATE" ngan staff2 lain.. hhuhuhu cam x beshh je kna.. kalau korang x beshh aku lagi x beshh taw.. Redha jelah ngan kerja!! nak watcam mana. Gamaknya dah Tertulis nie lah punca rezeki aku!! dalam diam2 aku dah kerja sini 1 thn 16 hari!! perggg cam x caya je kan. Tak sangka aku secekal ini. But honest aku bgtaw actually aku bukanlah secekal mana pon. aku ttp pemarah+sedih+tension.. tp apa kan daya hanya BER_serah padanya moga2 aku akan dapat pekerjaan dari mana2 sektor yang selayaknya.. Aku ttp tahan lagi disini due to gaji yang lumayan.. tu jerr sbb why i am still here!! sadis plak ..... Aku ttp rindu ngan tempat kerja lama. Rindu ngan usikan budak2 opis lama.. kat sini seem macam burden.. semua benda aku buat x kena. x tentu arah. maybe politic kat sini teruk sangat. Working environment x sesuai sangat!! nielah masalahnya semua "melayu".. Aku x cakap semua melayu 'jerk' but.. tis is happnd in my situasion.. 1st mth aku mula2 masuk kerja dl hari2 nangis tgk kelakuan manusia keluar masuk!! but now aku menangis sorang2!! tak kan nak luahkan semua?? x mampu den..
job is job.. and responsibilities come 1st.. N aku x taw sampai bila bley bertahan dengan semua manusia2 yang bertopengkan ............???? Aku x maw sebut semua tuh biaqlah satu2 aku telan.. skit2 aku tahan.. rasanya sifat penyabar aku ni ada batas lagi!! kekadang aku x tahan terpaksa luahkan.. aku ttp manusia biasa!! Tp luahan yang terbatas...yang termampu aku luahkan pada sapa?? just to my hubby aka suami aku jugak!! "tahan je la"...
sedih owww sedih nie......

2 comments:

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

slm...sian nye hg kena keja ahad nuh...sbr byk2 k..

Naimah SiDiK said...

aku dah biasa la beb.. tp kadang2 berbulu gakss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...