Sunday, August 16, 2009

~ Aku benci...

:: Berkira-kira??? :: Aku cam sadis nya baca and dengaq words tuh.. But Ya Allah aku kalau bley x maw memahami.. what is da problems and how to settled?? Malas ahh nak pk pk but hari2 jumpa.. mcam tak best arr ngadap muka yang slalu kena ngadap but buat donno.. bley ka layan cam tuh?? Sanggup kah?? Aku sampai satu tahap sanggup lagi but sampai tahap Gaban mmg aku x maw amik taw.. even she or he close ngan aku.. Aku x maw salahkan sapa2 in tis case but 4 me, semua must take part ngan current situasion.. Honestly cakap, aku mmg malas nak mai opis.. Bukan stakat malas nak mai opis but malas nak bersiap-siap mai keja.. MALAS.. MALAS… Maybe mind set aku tertulis cam tuh dah kot.. Bagi aku ni semua dugaan tp sampai bila aku bertahan cam nie.. best sangat2 bila time keja kat opis lama b4 aku kawen.. adanya kak ela, jess, ah May, Mr Choong, adik Lam n semua2 coz seem we all 1 team.. hapy skali even party kena marah pon skali.. hhuhuhu kenangan lam tuh. Rindu nak p jenguk depa kat KL.. But tis is my1 time aku keja dikalangan malay.. Macam x sehati n berbulu-bulu.. Aku teringat ngan pepatah Che Det “ Melayu Mudah Lupa”.. tp mmg betul statement tue!!! “Of course I don't like to be criticised. Anyone who says he likes criticism must be a hypocrite.” .. statement nie aku slalu gunakan time ngah poyo2 melayan jiwa yang merana dek karenah pejabat… stakat ni keja aku ok sangat2 x dak masalah yang tahap membimbangkan.. just makhluk-makhluk yang mendiami pejabar ini sahaja slalu sangat meletihkan aku.. Aku malas nak salahkan sapa2 coz I’m NOT a good person just GOOD ENOUGH.. aku rasa tanggungjawap kerja lebih mementingkan dari segalanya.. coz aku dibayar gaji every single mths atas semua tuh. So dengan cara yang Halal aku buat kerja.. membantu off course membantu.. but x macam team work?? Membantu macam mana yang dipikirkan aku pon x taw lah.. berkira-kira dan berhati-hati dengan kerja aku skarang.. that’s in my mind right now.. Aku terpikir-pikir rupanya selama ini banyak sangat salah aku kan.. why don’t from now aku just KEEP MY MOUTH SHUT!!! Much better and settled masalah.. aku x maw blakang ari timbul masalah2 yang x sepatutnya timbul.. But stakat ni aku berpuas hati ngan kerja tanpa gangguan but to be truth slowly aku belajar tentang masalah pejabat.. what I mean is problems around me… problems about other people’s job!!! Aku berkali-kali pk bout this sampaikan hubby slalu cakap why u keep make urself dizzy??? U get anythings from that?? Stakat sakit kepala dapatlah free.. but settled x?? nope… Ya Allah sadisnya aku dengaq ayat tuh.. but I know him. Dia mmg lazeeeerr ngan ayat2 cam tuh. Aku tahan jelah coz I know that was my mistake. I OBEY!!!!.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...