Saturday, March 14, 2009

My Lil AnGeL...

Dalam tak sedar Qayyim dah 2 tahun sebulan. Dalam tak sedar kan dah besar anak aku nie. Macam tak caya plak aku ni mak budak kan. Cepat sangat msa berlalu. Pantass bangat semua nie berlalu. Aku plak dari suri rumah sepenuh masa sebelum nie dah bekerja semula. upon after deliver my Qayyim. After he’s 6 mths +-.. baru aku berani antaq Qayyim rumah pengasuh. upon puas gak au carik pengasuh coz time tu aku still menetap d Kulim. Baru nak mula carik keje n suddenly after interview terus dapat keje. After half day interview terus aku dipanggil keje on next mth.
nielah Muhammad Qayyim Haris pd 18/2/2007.. on morning time after few hrs delivery
nie plak time dah few mths.. lupa dah!! time tue aku tak create lg blog nie
Macam sedih plak nak tinggalkan anak aku kat nanny (panggilan mami yg jg anak aku).. time tue sedih yg teramat sgt2.. macam tak sanggup nak bagi Qayyim ke tangan org len. 1st days macam guilty sangat2 don’t know y. aku sediri jg dia after pantang so peritnya semua aku ngan papa yg tanggung sama2. then bila dapat tau pengasuh ayem kali nie ok n aku pon puas ati ngan service yg dia bg..mmg pembersih sampaikan anak aku pon titu cam depa gak. Cerewet sangat bab makan coz dl nanny dok ngajaq dia makan kari mami. Dah la mama ayem ni pandai masak kari mana plak aku nak carik recipe kari mamak. Tension btui aku time tue. But I’m so lucky coz every evening time g amik ayem, nanny dia always bg aku tapau setupperware kari mamak. Pergg lega coz malam tak payah masak lauk berkah dah…hehhe laki aku jenis nak satu jenis lauk tu berkuah. Tak kisahlah sayr or apa asalkan ada satu yg berkuah..hehee so part aku just balik umah masukkan dalam microwave then goring telq dadar n plus mix vege..lega sangat2 time tue.. bley di katakana every day aku dapat free kari utk makan malam ngan papa if papa keje pagi la..so selmat keje aku. Tp ayem is very clever boy. Anugerah tuhan yg di katakana makhluk ciptaan-Nya mmg cukup sempurna. So terpulang kepada manusia utk menggunakan ciptaan dan anugerah yg d berikan. Harap2 aku dapat bentuk Qayyim ke arah kebaikan. Sembahyang pon dah aku ajaq but most of that part aku banyak serah kat mak n bapak aku je. Aku stakat simple2 bley la. But Qayyim pon baru 2 tahun n at least dia mmg suka ikut aku or papa dia perfom solat. Thanks god dia mmg tak penah tarik2 songkok papa or peluk kaki n baring2 atas sejadah time papa sembahyang. He’s very clever boy which is kebiasaannya papa bentangkan 2 sejadah so masing2 perform solat n just ask him to follow prayd. Dia mmg jenis ceat tangkap apa yg papa suruh so ikut je pergerakan papa sembahyang.. buat ada jugaklah part tercicir n terkucir, tp mama so proud of him coz he’s such understand the movement n angkat takbir apa semua. He manage to do so. Incredible n mama macam bangga tahap dewa. Papa always mention to him to be good boy to mama n papa. Must listen to parents and must follow allah rules. Paham ke dia apa it Allah rules.. hehehe aku just andaikan cam tu la coz papa banyak ajaq dia part semua tue. Almaklumlah anak papa kan. Macam tak caya dah.. ntah barapa kali aku dok ulang same ayat kan! Tp aku as mama mmg cukup puas hati ngan papa. Disebabkan aku keje sometimes on sat n sun so papa banyak tolong aku jg Qayyim. Papa plak mmg jenis tak reti marah anak kecuali time tue mmh anak betul2 salah mmg kena marah la jugak kan..sayang anak pon ada batasnya kalu nak marah or pukul2 pon. Tp ayem mmg sensitive coz every time aku baru wat apppp!!!! Dia terus mai kat aku ngan sad face.. hehehe then aku cakap la listen to mama apa lagi melalak nangis cam sakit2. macam kena pukul plak tu kalu nangis.. lagi la plak kalu papa yg marah melalak2 terguling.. aku kadang2 nak gelak tgk gelagat anak sdiri.. budak2 kan ntah apa dalam pikiran depa.
besaq dah Muhammad Qayyim Haris
Arsenal FC hehehe papa suka sangat bg ayem wear is jersey!!
pandainyerr tiru gaya papa!!
tp mak aku aways cakap budak2 cepat meniru gaya org dewasa coz otak mereka still clean n clear! Suci dari sebarang dosa dan semuanya bakap d tentukan mengikut perbentukan dari kedua ibu n bapa… so harap2 aku n papa akan mendapat anak yg soleh n mmg bley di banggakan. Tp but now papa slalu sangat dok mintak ng kkawan kat Qayyim. N sometimes dia mesti Tanya my angle nak adik tak ?? hehe sure anak aku cakap nak coz dia mcm sukakan baby.cakap pasal baby kebetulan aku br dapat new niece last 2 weeks. N ayem plak dapat new cousins.. termasuk yg baru nie total cucu kepada mak aku Hjh Ramlah n Hj Sidik semuanya 21 org. wargggg big family..di letak nama Nurul Ain.. sedap kan. Co kesemua kakak-nya ada Nurul di depan.. aku kasi nama Nurul Qaisara Adlina..sedap kan. But maksud aku lupa plak.. yg sulung nama Nurul Izzah then 2nd Nurul Qistina n now Nurul Ain.. aku mmg berkenan sgt2 anak pompuan.. nx plan kan dah la budak2 ofis aku cakap aku mmg ngandng coz memanjang dok shpping barang2 baby kat kedai sbelah ops aku tuh.. pantang hari jumaat mesti aku singgah ke sana. Even cuci mata kejap pon jadiklah asalkan ada masa mmg aku g sana carik baju utk ayem n untuk welcoming to my new niece.. hehehhe bst kan dapat dressingkan anak pompuan tau!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...