Saturday, May 17, 2014

The Unsolve Mystery

Assalamualaikum..

Bercuti di rumah as today is public bersempena Wesak. Finally dapat riadah ngan anak2 n suami kat rumah. Dapat join tgok anak2 makan pagi depan mata sambil hirup nescafe panas.. pergggg  nikmat sangat.

Housework mostly all done cuma kain ja x brapa nak kering lagi. Cuaca pun not so good so abaikan dulu k..

Back to my main topic. Sesaja melayan online news while 2Q ngah lena.. Petang2 sejuk cam ni sonok la budak2 tu lena. Abaikan!!  Actually dah lama nak update pasal MH370.. Nak tulis tragedi cam x patut sbb still no actual proof nak kelaskan as tragedi.. So what i did is "mystery MH370".. That sound really good to me as no such data or aircraft yang di jumpa boleh mengaitkan kes kehilangan kapal terbang nie..

Heboh satu dunia kehilangan dari rada since 8/3/2014.This flight supposed mendarat ni Beijing about 7am (if x salah) but then hilang dari radar semasa dalam perjalanan kesana. Last dikesan pun ditengah2n laut antara malaysian radar ke Vietnamese radar.. Donno la which is tepat since banyak sangat data aku jumpa dalam cikgu google nie. So sad bila mention as mystery coz the family fo sure put on hope their family members will cming back safely.. Kalau aku pun sure meroyan dengan tak taw hujung pangkal.. And no latest and update news from pihak berwajib. Kalau aku guna cikgu google macam2 aku jumpa pasal MH370 nie.. Sama banyak data yang aku besa terima thru whatapps.. But dah 2 bln lebih still no actual proof!!!

Last time our PM buat announcement that MH370 is ended kat Lautan India. Sampai melelh air mata tgok most of wartawan nangis.. But still no evidence. Yang heran bermacam2 teknologi digunakan. hanya Allah swt yang Maha Mengetahui the truth.. Moga dilindungi kesemua anak kapal dan penumpang2..

Pray for their safety. Aku masih kuat menyatakan mereka ni masih hidup cuma "?". as aku dah mention 'mystery' ..

#PrayforMH370
#Plscomehome
#Fightforyourownlife
#stillwaiting

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...