Tuesday, September 28, 2010

Raya oh Raya

Salam aidilfitri to all....
Mohon maaf di pinta
Andai ada salah dan silap

Mcm dah terlewat ja kan.. heheh sori la kengkawan semua. Conditions x mengizinkan utk aku slalu berblogging. Ikutkan baru nak mula semula after few mths ketinggalan zaman. but now alhamdulillah aku rasa makin sihat + makin tambah selera makan. Syukur sgt2 dengan apa yg di kurniakan oleh Allah taala. Semua ni dugaan buat aku.

Dalam x sedar aku dah masuk 5 bulan ++. Alhamdulillah syukur sgt2 tempoh "sickness" aku dah habis once masuk 5 bulan. Ya Allah berat sungguh dugaanmu.. tp aku terima dengan hati yg terbuka. Mungkin ini yang di katakan penghapus dosa. Moga bayi yang aku kandungi dilindungi-Nya.

Bab-bab raya aku.. simple sungguh tis year. Kebanyakkan di pilih oleh Mr suami. Dia plak yg jadi Mr mama. Pilihan baju Qayyim merangkap (anak papa) n baju aku pun dia yg pilih.. huhuhu cian sungguh kan. Tp aku rasa lega sungguh2 coz dia byk amik tugas buat kerja rumah bagai.

Since aku awal2 sickness sampai 5 bulan dengan peel x bley masak & x tahan baw2 wangi-an.. adushhh .. 5 bulan gaks aku x masak. masuk dapur pun dah pening kalau ternampak balang minyak.. huhuh
Dengan air liur mcm air sungai .. Ya tuhan ......... risaw sungguh ngan kandungan kali nie.. dengan dekat nak raya. Aku risaw tahap dewa.

Bulan pertama

After +ve preganant kat Klinik Munirah Iskandar .. hapy teramat sgt2. Doaku makbul jua. Ikutkan plan by nx year baru nak start kasi adik kat Qayyim. but hubby aku cakap rezeki jgn di tolak after few mths waiting. berkat percutian genting kot.. hehehhehe Rezeki Allah kan.. alhamdulillah aku panjatkan kesyukuran pada-Mu.

Dh start2 sakit badan, lenguh sana sini, badan berangin ........
Makan pun dah memilih .. asyik nak makan laksa n buah jambu......
nasi dah reject ..........

Bulan ke-2
Sickness bertambah teruk.. Asal baw wangi2 n semua jenis makanan terus muntah. Segala makanan aku sumbat semua muntah ... Aku hanya leh minum air 0. Jimat sungguh kan .. heheh x jgaks coz anak n suami kena tapaw makanan dr kedai.. pity them ......

Bulan ke-3

Brat turun mendadak 3kg.. Ya Allah berat dugaan kali nie. Keep on praying to Allah moga aku tabah melalui musim2 trimester pertama nie. Sampaikan aku x brani nak sentuh makanan. Asal makan x sampai setengah jam terus muntah. Abis baju aku longgar.. Ya Allah sampai satu tahap aku nangis tiap2 hari coz x tahan sgt2. Aku takut bby kurang zat coz aku kerap muntah sampaikan semua jenis makanan reject..dugaan apa ni?? ....

Bulan ke-4

Alhamdulillah dah boleh makan nasi.. tp bukan hari2.......check up by mthly berat x naik .. huhuhu bising plak Nurse nie.. dlm bulan posa lglah aku x lalu nak makan....

But now... atas suggestion Dr from Loh Guan Lye aku try amik Obimin... harap2 selera makan aku bertambah lepas nie.....................



3 comments:

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

tahniah sekali beb....ujian kt ko time pregnan ni ye...tp cepat masa blalu dh 5bln ++ pon...apa2pon aku doakan semoga hg slmt mjlani tempoh pregnan ni...amin...

Naimah SiDiK said...

tq beb. Alhamdulillah dah habis bab sickness yg teruk during 1st trimester... ni tempoh 2nd trimester sedang menambahkan berat badan.. huhuh
a'ah cepat plak masa berlalu.. dah 5 bulan... lg 4 bulan jaaaaa.... huhu

che'wa said...

welcome back dear!!!
dah abis fasa sickness ni rasa lega sket kan..alhamdulillah..

wa pun quite ok cuma ada mslh2 yg biasa BP & gula yg agak tinggi after raya aritu so by next week kena ambik darah sesaja..tension betul kali ni huhuhuuu...x pe la dugaan kan..

hopefully kita b'2 dipermudahkan segalanya ye insyaAllah..t dah scan habaq na..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...